SUP brettene ligger klar
SUP etter Flødeseilas
12. juni 2019
Takket være Lillesand Seilforening som har lånt oss brettene sine, blir det også i år SUP konkurranse etter regattaen.
SUP konkurransen etter regattaen i fjor var så populær, både for deltakere og ikke minst publikum, at det ønsket vi å gjenta i år også. Mulig det var en tanke varmere i vannet i fjor enn det ser ut til å bli denne gangen, men vi stoler på at noen har lyst til å vinne flere premier, så meld på to-mannslag til sekretariatet etter målgang, så settes SUP-konkurransen i gang så fort det er nok lag!
Etteranmeldings-kontingent:
Flødeseilasen 2019
Flødeseilasen 2019 seiles lørdag 15. juni. Sett av datoen!
Nytt av året er at både start og målgang blir ved Bredalsholmen i Kristiansand. Det blir registrering og skippermøte lørdag morgen - og fest med premieutdeling på Bredalsholmen lørdag kveld.
Klasser
Regattadeltagerne deles som vanlig inn i klasser etter NOR-rating måltallet til den enkelte båt. Det er egen klasse for Shorthand, Tur/Familie, Rekruttering/Nybegynner og Seilskøyter.
Hvem kan delta?
Alle kan delta. Dette er en regatta både for drevne regattaseilere og for turseilere. Det kreves ingen regattaerfaring for å delta. I NOR-rating klassene vil det forhåpentligvis bli hard konkurranse om de beste plasseringene. I Tur/Familie og Rekrutteringsklassene er det størst fokus på at alle får en flott dag på fjorden. Dette blir et arrangement med fine muligheter for sosialt samvær knyttet til regattaen og Bredalsholmen Maritime Dag. Følg med på forberedelsene på sosiale medier!
Arrangør
Vågsbygd Seilforening er arrangør av Flødeseilasen 2019.
Løpene
Løpet vil gå i skjærgården rundt Kristiansand. Båtene i Rekrutteringsklassen og Seilskøyteklassen vil seile et kortere løp enn Turklassen og NOR-rating klassene.
Regler
Sjøveisreglene, regattaregler og seilingsbestemmelser. Turseilere og familier kan ta kontakt med arrangør for tips og råd før start.
Påmelding
Påmelding fra 1. april. Nærmere informasjon kommer senere. Følg også med på Facebook og VSFs hjemmesider!
Hilsen arrangementkomiteen
Nils Vidar Stray, Børge Mosgren, Ole Stian Øslebye